Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Full fart framåt

Publicerad 2018-07-11 19:35:21 i Allmänt,

Tiden bara springer iväg här... Så bloggen har halkat lite efter. Har jobbat över de senaste dagarna pga väldigt mycket att göra på jobbet! Somrarna är tydligen så i Nyköping... Men jag ska inte klaga på att folk vill köpa glasögon 👓 🤓 När jag inte jobbar så är det dust till 110% så börjar tröttna lite på det innan det ens har börjat... 14 dagar kvar nu, mycket pappersarbete kvar men jag ser ljuset i tunneln! Kan kanske bli klar med alla papper denna vecka så jag får en vecka "ledigt" sen innan det drar igång...
Förra helgen var vi på klädnypeaktivitet med min syster och Daniel, Sthlm color obsticel run 😊 Dvs springa hinderbana med massa färg som kommer över en! Väldigt kul och massor med folk! Söndagen blev lugn med kattmys och dust jobb! Nu har Boomer bott 2,5 veckor hos oss, han växer så det knakar och är en väldigt busig och mysig kille! Han gillar närhet och jagar gärna ens fötter...
Nu i helgen var det först dags för loppis, den 50 i rad och den sista i sitt slag... Nästa år hittar scoutkåren på något annat! Jag sålde i år saker på 5-10kr bordet! Väldigt kul och är sjukt nöjd över min försäljning av två ljusstakar för 700kr 😊 Säljare som jag är 😉
Därefter hem och svira om och sen iväg på 30 års kalas för Martina 😊 En mycket trevlig tillställning där vi blev kvar till sent på natten! Alltid lika kul att umgås med familjen Hägg/Johansson och klanen som hör dit 😉
Söndagen blev lugn hemma hos mamma. Boomer fick vara hemma med Farmor. Men han fick en egensnickrad klätterställning, gjord på träd och sisal, när vi kom hem 😊 Nya favoritstället - och helt gratis! Så nu har vi sparat ca 1500kr på att inte köpa en klätterleksak till katten + att vi fick vara ute i solen!




Frukost med sällskapskatten 😊


Både träd och cykel får plats i bilen 😉


Fredagsdrink hos mamma!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela