Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Första veckan

Publicerad 2018-04-20 17:43:20 i Allmänt,

Nu har jag nästan jobbat min första vecka på nya jobbet, har imorgon lördag kvar! Det har gått bra och jag lär mig nya saker hela tiden och frågar om allt... Men det är ju så det är i början.
Dessutom så har våren eller rättare sagt sommaren kommit 😎☀️ Det är ca 25 grader varmt ute och strålande sol! Idag satt jag ute och åt på lunchen på jobbets balkong - känns så himla lyxigt att kunna göra det!
Har även lyckats vara ute och gått alla dagar hela veckan vilket känna riktigt bra! Snart kanske jag kan hitta min tränings motivation och gå ner dedär extra kilona som har smugit sig på... Men just nu så är motivationen noll!
Idag firade vi solen med glass på jobbet 😊





Kommentarer

Postat av: Zenab

Publicerad 2018-04-22 19:25:41

Hej! Jag hoppas det är okej att jag frågar, jag har kollat runt på olika sidor om lönestatistik men vet inte om dessa sidor ger så relevant och uppdaterad info, vad är ingångslönen för en legitimerad kontaktlinsoptiker? Jag funderar nämligen på att studera det till hösten men undrar hur lönen ser ut. Så tacksam för svar!

Svar: Hej! Vad ingångslönenr är beror på var i landet du jobbar. Oftast får du högre lön i mindre orter än i Stockholm och Göteborg tex där lönen inte alltid är den högsta. Men jag vet inte vad den ligger på nu. Jag gick ut för 8 år sedan och vet att lönen har ökat sedan dess. Är ett väldigt kul yrke tycker jag 😊
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela