Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Vi var i Tyskland

Publicerad 2017-08-01 09:28:50 i Allmänt,

Bättre sent än aldrig så här kommer En summering av Tysklands resan!

Över Kristi Himmelsfärd så packade vi bilen med två fina vänner och lite kläder. Siktade in oss på Tyskland och Thomas Mammas hus. Bilresan ner gick som på räls, sen nattfärga och vi var sedan framme i Tyskland i Lubeck :) Där blev det turistande och lite frukost innan resan fortsatte till Hamburg för mer turistande.
Vi kom dit på en röd dag och då är allt stängt så när vi skulle handla middag fick det bli en nödlösning på macken på väg mot stugan. Många mil på autoban och bilen gick fint. Väl framme blev det middag och så bekantade vi oss lite med stugan 😊 Ett väldigt fint tegelhus där man får vara ifred från omvärlden (radioskugga i hela huset). Dag två åkte vi och handlade frukost och sen ut på utflykt. Vi åkte till Waren (tror jag det hette), käkade lunch och tittade på folk. Det var festligheter i stan så fullt pådrag där 😊 Påväg hem åkte vi på upptäcktsfärd. Emma ville se ett slott så jag siktade in mig på en liten väg där det borde finnas ett slott. Sagt och gjort, ett gammalt slott hittade vi men glass hade de inte. Den lilla vägen som var utmärkt i väg atlaset blev mindre och mindre och mindre... Tillslut var det inte mer än en cykelväg kvar och vi var mitt ute i skogen!! Men vi hade kul!
På kvällen grillade vi vid huset och njöt av värmen.
Lördagen blev lugn på morgonen, gick en sväng i byn, tittade på kyrkan och sen packade vi in oss i bilen för att åka hemåt. Vi lunchade i en trevlig stad och fick se ett väldigt fint slott! Därefter åkte vi till Rostock, köpte på oss massa alkohol och fyllde bilen. Picknick i en park i väntan på färgan. 😊
Nattfärga över till Sverige där de packade lastbilar som tetris. Mycket intressant att titta på!
Framme i Sverige så var det uppstigning vid 5... Fyra trötta personer satte sig i bilen, behövde inte blåsa i nykterhetskontrollen och åkte vidare på utflykt i Sverige. Sveriges lägsta punkt besökte, glass (äntligen) intogs på en klippa och lunch i Kalmar! Och sen mer glass i Söderköping! En trevlig bildag trots att vi var väldigt trötta. Hemma i Stockholm efter långa bilköer var vi vid 21 tiden...