Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Vilka dagar!!

Publicerad 2009-01-28 20:59:35 i Allmänt,

Det började med en tenta igår.. Rättare sagt omtentan i instrumentoptik! Därefter satte jag mig och läste lite ur kursboken för jag har bestämt att jag faktiskt ska läsa ur boken den här kursen (dock så gick detta mycket segare än jag trodde...).

Sen åkte jag till Västerås :D Det är faktiskt en tråkig stad när man har tid att fördriva där ensam,... jag hittade många små billiga saker som tillslut blev dyra saker... (När ska jag lära mig att många billiga saker brukar bli dyrt i slutet? Aja vissa saker lär jag nog aldrig lära mig...)

Men lagom tills jag har gjort stan 2 gånger och mina axlar höll på att lägga av totalt så kom Daniel och hämtade mig! Vi åkte och klättrade - Det var kul :) Roligare än jag trodde faktiskt! 
Sen åkte vi tlll hans mor och åt middag (jag undrar vad hon tror om mig egentligen, jag dycker upp där någon gång ibland... och nu i svettiga träningskläder...)
Jaja... Hem till Daniel för att byta om och sen åka på bandy match! Så nu har jag varit på min första bandymatch - Det var ganska så tråkigt, fast mest för att jag inte såg bollen och frös lite...

När vi sen kom hem igen så var klockan mycket och det var bara att gå och lägga sig... Så min resa till Västerås kan jag tycka var helt onödig! Fast det var ju kul att träffa Daniel igen!

Så upp idag 06,00 för att åka buss, tåg och tunnelbana innan jag kom fram till skolan och kunde vara med på 30 min av min föreläsning... Sen räknade vi lite!

Jag var bra trött och ville åka hem och sova en stund innan jag skulle jobba men så blev det inte riktigt!
De ringde från jobbet - hade jätteont om folk så det var bara att åka dit!

Jag gick från min lektion 12,10, lyckades göra mig presentabel för jobbet, sprang in på ica och var på jobbet precis i tid 13,00 :) Jag lovar man hinner precis kasta i sig en stor macka på tunnelbakan mellan Odenplan och Alvik (ca 10 min, japp det var min lunch)... Jag lyckades stressan ner på jobbet och det gick riktigt bra att jobba, det var till och med kul :) Jag var deras räddande ängel som de sa ;)

Och till det roligaste av allt - Jag klarade min omtenta igår :D (fick tentan av läraren när jag sprang från lektionen från jobbet)
Och jag har dessutom klarat min Perceptionstenta som skrevs nu efter jul :D
Nu ligger jag inte efter med någonting i skolan! Det är så underbart skönt!!

Matilda du är bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela