Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Vad är lycka?

Publicerad 2008-05-27 20:45:58 i Allmänt,

Vi fick ut nya numret av Medicor idag, våra kårtidning, där de hade gjort en liten undersökning om vad lycka är... Folk fick svara fritt och jag tyckte att några av komentarerna var väldigt hm... Ja, läs själv ;)

"Kärlek. Och guitar hero"
"En känsla som gör att man inte kan sluta le. Förväxlas ofta med kärlek" (Håller helt klart med om detta.)
"Hitta ett hav av kantareller" (För den skogsintresserade eller en samlande scout.)
"Gratis lunch" (Den sanna studenten)
"I föjlande ordning: Mat, Självbelåtenhet, Sex" (Skulle tippa på att en kille sa detta...)
"Okunskap"
"Att inte sakna något, oavsett vad man har. Det och att inte behöva höra Justin Timberlake. Fan så jag hatar Justin Timerlake." (Det första var riktigt bra sagt och jag kan väll hålla med om det andra också.)
"Lycka är som DNA, unik för varje individ" (En förmycket insyltad student...)
"Frånvaro av olycka"
"Att ha energi över varje kväll trots att man läser på KI" (Kommer inte att hända...)
"Maximal berusning men utan baksmälla och ångesten" (Studenten igen...)
"Sex och morgonen efter" (Förstår inte riktigt det där med morgonen efter...)
"Jag vet inte, men jag känner igen det när jag ser det"   

Så vad händer här hemma... Vi jobbar på att äta ur kylen och frysen! Vi kommer i alla fall att lyckas med kylen för allt som vi inte hinner äta upp kan vi lägga i frysen ;)
Vad mer? Ja plugga som vanligt... Tenta på fredag :S
Sommarlov sedan *längtar*

Om man frågar mig nu så är lycka: Sommarlov! och mina Vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela