Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Fläder

Publicerad 2019-06-14 17:36:05 i Allmänt,

Denna årstid varje år är det dags att ställa flädersaften 😍 Så också i år! Inget undantag att jag är höggarvid, jag gav mig ut i fårhagen och plockade från mammas fläder buske 😊 En stor sats med vanlig flädetblomssaft står till sig i källaren och en liten sats med fläder och svartvinbärsbladssaft står i kylen! Nu är det bara att vänta i några dagar... Får se om jag hinner sila av den innan bebisen kommer 😉 Jag bara älskar denna årstid med alla blommor och att man börjar kunna skörda av naturen 😍
Vi fick rabarber av mamma när vi fyllde år så nu har vi tre olika rabarbersorter i vårat land 😍 Dock så får de vänta med att skördas till nästa år... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela