Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

UrFadderietsfamiljedag

Publicerad 2012-04-24 23:05:00 i Allmänt,

I helgen var det dags för den omtalade familjedagen. Granen var i ordning och familjen samlande på vägen för att ta sig till Linköping. Vi började med en tipsprumenad och även lite lekar. Denna lek var roligast tyckte jag, vi gurglade vatten och laget skulle gissa vilken låt det var. Pappa gjorde detta fint :)
Därefter godkändes granarna, min fick lite kardemumma och sen luktade den extra gott ;)
Sen var det dags att lära sig lite nyttiga saker dvs hur man får och inte får dansa och hur man raggar på hemköp! Hela fadderiet var uppradat och visade oss detta!
Tävlingen avslutades med att UrFadderiet vann såklart och därefter var det dags för lite vila och tillfixning till själva sittningen. Vi åkte hem till syster och däckade i hennes säng ett tag.
Själva sittningen var som en studentsittning fast med mindra sprit än vad vi har i Stockholm. Var har de hade gjort av nubben och punchen är fortfarande ett frågetecken... Men kul var det! Riktigt bra spex och maten var väldigt god! Lite synd att sångerna i sånghäftet tog slut bara...
Mor & Dotter
Dotter & Far
Spex med sång!
Och såhär glad blir min syster när man bjuder henne på en drink...
Men det kan ju bli roligare ;)
Så kl 2 fick jag med min syster hem. Hon hade nog kunat vara ute några timmar till men storasystern ville hem och sova. En lång och rolig dag hade det varit :)
Dag nummer 2 var det dags att ta igen lite tid med vänner! Martina, Gustav och Anna hanns med! Planen blev perfekt. Tyvärr så hann jag inte träffa någon av er så längen men bättre än inget! Vi ses snart igen hoppas jag, fina vänner!
Söndagskvällen avslutades på bästa sättet: Filmkväll i favoritkillens famn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela