Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Samlare

Publicerad 2010-08-30 22:14:41 i Allmänt,

Jag lever lite i dåtiden och var hemma och samlade på mig nödvändiga saker i helgen!
Jag, mormor och trasslet på tråden var ute i skogen och plockade många kantareller :) Var himlans mysigt och tur att jag gick med mormor för hon ska inte gå ensam i skogen. Men ja, det är hon ju för envis för att fatta själv!
Och det går ytterst bra att plocka svamp med en vild hund i ena handen ;)
Förutom kantareller har jag samlat en squasc (stor sådan), 2 liter vinbär, rödbetor, physalis, tomater och ost! Lär nog överleva den här veckan också :)
Tur att jag åker hem  nästa helg för att troligtsvis samla lite till!
Träffade även Gustav :)

Ikväll har jag iallafall avnjutit två kantarellmackor :) *mums*
Har även tagit mig igenom den stigaden pappershögen med "göra sen/fixa högen".

Har köpt upp halva apoteket så att jag överlevde halva dagen på jobbet, har nu kurerat mig inför mogrondagen.
Var fullbokad idag på jobbet :/ (Inte att föredra när man knappt har någon röst och hostar...)
Tycker inte om asiater med små ögon och fantastiskt bra blinkreflexer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela