Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Drömmar

Publicerad 2009-02-27 16:44:44 i Allmänt,

Jag avundas de som har en dröm och göra allt för att nå den! Jag har många drömmar men hur många har jag verkligen förverkligat? Det är såmycket som jag vill göra så var ska jag börja? Jag vill följa alla mina drömmar men hur ska tiden räcka till?

Jag var Hemhemma igår och träffade en gammal klasskamrat - Sjukt imponerad blev jag av honom. Han har haft en dröm sen barndomen och ska nu fullfölja den. I höst ska han bli läkare! Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dig!

Sen var det invigning av våra seniorer enligt en 40 årig tradition i Vadsbro-Blacksta scoutkår :)

Igår flyttade Linnéa till Norge :) Sjukt kul! Jag beundrar dig för att du verkligen gjorde det! Ibland behöver man ge sig ut och få lite ny luft under vingarna...

Mina klasskompisars spontanutgång i onsdags blev riktigt lyckad :) Middag och sen krogen! Jag drack en öl för 94 kr. Den dyraste ölen jag någonsin har druckit och jag som inte ens tycker om öl!!! Men hallonöl var något jag bara var tvungen att prova! Jag valde mellan den och körsbärsölen för 72 kr och kom fram till att det ska jag ju dricka när jag åker till Lovisa ;) (Och nej, jag vista inte priset innan jag beställde den, då hade jag aldrig köpt den...)

Nu är jag tillbaka i Stockholm igen efter en snabbvisit hemhemma :) Borde plugga, borde verkligen göra det....

"De kan ta dina pengar, allt du äger och har men drömmen i ditt hjärta lever kvar!"

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-02-27 18:56:46

Men jag menar Matilda en dröm behöver ju inte vara något som man har drömt om länge. Det kan vara att säga hey, jag vill bli optiker t.ex och sen komma in på en utbildning och börja plugga. Jag skulle vilja veta vad jag vill plugga. Eller i vilket land jag vill bo t.ex. Min dröm nu är att lyckas bestämma elelr veta något som jag vill. När dte gäller min framtid, mitt kärleksliv eller bara vad jag ska dricka till maten.

Sen vill jag som, numera belgare, påpeka att hallonöl för 94kr är dumt dyrt. Och det är för övrigt inte särskilt gott. Du måste komma hit och dricka god öl och billig. Som körsbärsöl, persikoöl, skogsbärsöl, chokladöl (har dock inte smakat det än) eller ja hallonöl.. Vi kommer ha så kul i BELGIEN!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela