Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Hatet mot sj växer...

Publicerad 2008-03-27 22:07:06 i Allmänt,

Sj, tror att de kan göra vad de vill! Och visst kan de de eftersom de nästan är ensamna på järnvägarna... Jag kan inte förstå varför de har tagit bort alla vettiga förbindelser mellan Stockholm och Nyköping! Varför? Dessutom så höjer de även alla priser!

Men de är klart att de kan göra så när de har monopol på järnvägarna. De är som systembolaget! Sj är störst men har även lite andra småtåg (företag) som åker omkring på järnvägarna, vilka kan liknas med 2,5 ölen man får köpa i livsmedelsbutiker... Vilket försäljningen av är helt oviktig för de stora bolagen!!! *suck*


Eftersom jag har tänkt att börja i tid att plugga till nästa tenta (för ovanlighetens skull), så satte jag mig och läste mina anteckningar idag! Varpå jag hittade KKK och kom att tänka på Kjesäter :) Närmare bestämt våran hajk vi hade och killarnas kiss kulle :P 

image121

Jag längtar tillbaka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela