Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

2012 - Tillbakablicken

Publicerad 2012-12-30 21:42:22 i Allmänt,

Detta inlägg var tänkt som en tillbakablick månad för månad för att komma ihåg vad som har hänt 2012 men sen kom jag på att det tar massor med tid och jag vet inte om jag orkar det... Ni som känner mig vet ändå vad som har hänt men det är några saker jag vill berätta om. 
 
2012 har varit ett av de jobbigaste åren i mitt liv, på samma sätt som 2006 var det. Då alla känslor vändes upp och ner och jag stod inför ensamheten... Ensamheten som jag avskyr. Men om det nu ska ske i 6 års intervaller så är det något jag helt enkelt får lära mig att leva med. Jag började 2012 med ett krossat hjärta och avslutar det med ett hjärta som har gett bort en liten bit till en människa jag tyckte mycket om och som nu är helt igen. 
 
Konserterna har det även varit gott om, jag har varit på så många bra spelningar under året! Kent och Stone Sour bland annat :) 
 
Flytt och Nytt jobb var nog en av de bättre sakerna som har hänt. Jag är så himla glad att jag tog chansen när den kom och faktiskt flyttade tillbaka till Stockholm. Jag hade nog inte klarat en höst i Eskilstuna, av många anledningar... Nu fick jag tillslut en väldigt bra höst då jag nästan bara har mått bra! Det finns bara en sak jag saknar med Eskilstuna och du vet vem du är ;) 
 
Resor har det även hunnits med. Turkiet, Olso, Västkusten och Barcelona :) Sol, vatten och värme, något jag älskar! Bra sällskap var det på alla resor också :) 
 
Scouting har det varit väldigt mycket av :) och som ni vet är det ju ett av mina största intressen! Som distriktsordföranden för Södermanland har jag fått vara med om allt. Det har varit väldigt kul men också tidskrävande och mycket. Jag har lärt mig mycket, gett mer och är glad att jag fick den här möjligheten :) 
 
Festerna: Det är helt sjukt, de tokigaste festerna jag någonsinn har haft måste jag ha haft i år :) Haha, vad galna saker vi har gjort! Ni är för underbara mina vänner! Vilket får mig att tänka på er, ni är fantastiska! 
 
Jag vill avslutningsvis säga att det var varit ett väldigt känslomässigt jobbigt år med mycket som har hänt på många plan, jag är glad över sista delen av året och är nu på banan igen. Hur 2013 än blir så är jag övertygad om att det kommer att bli bättre :) För en bara början kommer det att få iallfall! 
 
Tack för i år mina fina vänner - Ni är värda mer än guld - Vi ses igen nästa år :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela