Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Många mil i bil

Publicerad 2018-03-26 20:06:17 i Allmänt,

Att vara ledig fredag till söndag betyder äventyr för mig! Helgen var snabbt fullbokad och det enda som inte kladdade var att Thomas blev sjuk 🙄 Så för min del blev det tyvärr mycket bilåkning själv...
Jag började med att åka till Nyköping, skulle reda upp mitt nya fantastiska schema (inga fler söndagar och röda dagar - hur underbart är inte det??😊) och luncha. Där var de kort om folk så fick rycka in och jobba lite. Började med att köpa bullar och klarade uppdraget galant 😉
Fredags kvällen blev hos pappa med lite planering inför framtiden och bildvisning från Mexico. 
Lördag så åkte jag hem till Mormor och åt lunch, matade djuren och hängde. Alltid lika mysigt att vara hemma hos mormor och träffa henne! Därefter hem till mamma och titta till djuren och duscha innan jag åkte till Eskilstuna. Första annhalten var på Gina hos Helene och vi hann prata en liten stund. Väldigt trevligt 😊
Därefter mötte jag upp Charlotte och Karl för att få våran Mars klädnypan - flipperspel! Väldigt kul att prova på det, speciellt när man kom in lite och förstod hur man skulle försöka sikta 😊 Karl utklassade oss dock... Därefter åkte vi hem till dem i Kvicksund för middag och jag fick spana in deras fina hus. En väldigt trevlig kväll 😊 
Åkte hem till mamma på natten för att sova sen! Söndag och vi började med att gå en promenad innan vi hämtade Mormor och åkte till Ekenäs. Vackra och välluktande blommor inhandlades så nu kan det gärna få bli lite varmare ute så jag kan ställa ut dem och snygga till på balkongen! Därefter åt vi våfflor på våffeldagen 😀 Mums! Sen var det bara att sätta sig i bilen och åka till Katrineholm för dust möte. Blev ett riktigt bra möte och jag är glad att jag har så bra folk runtomkring mig! 
Sen 2 timmar i bilen till Sthlm... Hemma vid kl 20 och då fixa middag och ta hand om min sjuka man. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela