Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Helgen hemhemma

Publicerad 2018-04-26 08:30:36 i Allmänt,

Jobbade min första lördag i Nyköping och det var full fart! Slutade kl 15 då vi stänger och det var väldigt skönt, så tidigt mot vad jag är van vid 😊 Därefter åkte vi hem till mamma och myste med alla får och av landet livet. Grillat till middag och försenad fredagsdrink!
Söndagen bestod av lite fix på gården, en sväng till ekenäs för att inte handla så många blommor och sen lämna bilen till Andreas som ska förbarma sig över den. 
Jag blev kvar ute på landet över natten då det kändes onödigt att åka hem för att sen åka tillbaka. Måndag flöt på i snabb fart. Tisdag var vi optiker på besök hos ögonläkarna och det var ett riktigt bra besök. Känns väldigt hoppfullt när läkarna vill samarbeta på det viset de vill! Sov hos pappa på tisdag kväll då det var smidigare. Igår var det jobb som vanligt och sen middag på stan med Maria, Martina och Helena. Vi hade en väldigt trevlig kväll med trerätters på Timmermans 😊 Blir lite resande fram och tillbaka... Nu är jag påväg till Nyköping igen! Ikväll ska jag vara hemma, har massor att fixa med och imorgon bär det av till Eskilstuna efter jobbet för att fira Heléne 😊 På lördag åker vi till Gotland och stannar till tisdag. Det blev lite mycket saker denna vecka och jag lever åter igen i min väska. Packa, packa upp, packa igen osv... Har inte hunnit träna, det får bli en annan gång... Livet och vännerna kom emellan 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela