Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, VĂ€nner, KĂ€rlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, GlĂ€dje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Galej och ledig helg

Publicerad 2017-09-18 09:36:05 i AllmÀnt,

I torsdags stannade vi kvar i centrum efter jobbet för att ha kick off 😊 Det bjöds pĂ„ bubbel och libanesisk buffĂ©! Det var jĂ€ttefint uppdukat med bord och ballonger och vi fick information om vad som kommer hĂ€nda inom en snar framtid 😊 


Fredag och en kul dag pĂ„ jobbet! Jag hade mĂ„nga trevliga kunder som kommer fĂ„ sĂ„ bra glasögon! Efter jobbet sĂ„ var det mer galej inne i stan med Essilor och deras nya x glas serie! Är vĂ€ldigt taggad pĂ„ att börja jobba med detta nu! Vi Ă„t en fantastisk buffĂ© och hade bra förelĂ€sningar pĂ„ AtSix 😊 Efter lite bubbel och skitsnack i baren var det dags att Ă„ka hem. 


Lördag och upp för att trĂ€na. BĂ€sta passet med Mimmi Ă€r cirkeltrĂ€ning och detta ville jag ju inte missa! Efter trĂ€ningen handlade jag pĂ„ Ica innan jah gick hem igen. VĂ€nde i dörren och ner till tvĂ€ttmaskinen. Fler lakan skulle tvĂ€ttas och manglas! Lunch och sen ner i tvĂ€ttstugan igen. Jag lyckades Ă€ven stĂ€da pĂ„ balkongen och det var vĂ€lbehövligt! Nu Ă€r den höstfin och sommarblommorna som dött Ă€r kastade 😊 NĂ€r vi hade manglat allt klart skyddande vi in till stan för att trĂ€ffa HelĂ©ne och Adam. Det blev tvĂ„ drinkar i Skrapan pĂ„ Himlen! Skybar Ă€r ju aldrig fel och inte sĂ€llskapet hĂ€ller 😉 DĂ€r satt vi ca tvĂ„ timmar innan de skulle vidare och jag och Thomas gick till Coop och köpte pizza kit för att lösa middagen lite smidigt. Hemma vid 19,30 och bara att laga mat. Blev filmkvĂ€ll med Husdjurens hemliga liv 😊 Och lite marĂ€ngsviss pĂ„ det! 


Söndagen blev lugn med sovmorgon. Vi gick och röstade i kyrkovalet. Lagade lunch. Gick till Hemköp för att köpa det vi behövde komplettera med för veckan och sen stĂ€llde jag mig och lagade mat! Vi köpte billiga lingon för 10 kr som var lite dĂ„liga men efter rensning sĂ„ fick vi en stor burk sylt 😊 Vi gick Ă€ven förbi vĂ„rat björnbĂ€rsstĂ€lle och plockade ihop en hel skĂ„l 😊 Jag gjorde Ă€pplepaj och Söndagsmiddag. Bakade förknĂ€cke och sen citronbars 😊 Mycket mat och tiden sprang ivĂ€g. Förberedde Ă€ven kvĂ€llens middag sĂ„ det ska gĂ„ lite snabbare ikvĂ€ll. 

Sen sjönk vi ner i soffan och sĂ„g ut vĂ„r serie Grimm... Tre avsnitt var kvar och för spĂ€nnande för att stĂ€nga av efter första avsnittet som var planen... 
En bra helg helt enkelt 😊 Hann inte pĂ„ lĂ„nga vĂ€gar allt jag ville men det gör man ju aldrig... 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela