Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Dagen innan semestern

Publicerad 2017-09-06 09:24:03 i Allmänt,

Jag sov dåligt och gick upp tidigt, tog tillfället i akt och körde ett extra hårt och långt pass på gymmet. Det kändes riktigt bra. Ställde mig svettig i duschen och det fungerar inte. Handtaget bara snurrar och det kommer inget vatten, panik! Ringer till Thomas med frustration, funderar på att ta bilen till Allisons men gymmet ligger närmre. Packar snabbt det jag behöver för att duscha, kastar mig in i bilen och bort till gymmet. Tar bilen hem igen för att slänga på lite smink och få i mig lite frukost. Ut till bilen igen för att inte komma försent och för att kunna hämta alla bordshäften till bröllopet och bilen startar inte!!!! Den är stendöd... Frustrationen och stressen är stor vid dethär laget...Ringer till Thomas medans jag går till pendeln. Blir 30 min sen till jobbet... 

Jobbet flyter på och jag hinner fixa upp mina saker innan semestern. Får låna min snälla kollegas cykel på lunchen för att cykla och hämta alla saker hos Uffe Tryckare. Det är inte så långt som tur var och det var fantastiskt väder ute! Springer och köper en batteriladdare till bilen, släpar hem allt. Sen var det semester! Dock något uppgivet med alla bilproblem inför bröllopet.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela