Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Ledig onsdag

Publicerad 2017-11-02 08:37:13 i Allmänt,

Jag har haft en väldigt bra ledig dag igår. Kanske den bästa lediga dagen på länge! 

Jag började dagen med att kliva upp vid 7 för att hämta bilen från verkstan. Fick mig en skönt promenad dit och kunde lämna Sthlm vid 9 tiden. Första anhalt var Nyköping och hälsa på Mamma och Pappa på jobbet! Jag hängde där en stund och tittade på den nya inredningen och ombyggnationen i andra butiken. Kommer bli jättefint när allt är klart! 
Stopp nr 2 var hemma hos Mormor. Hon hade fått klura lite på lunch och önskade sig kålpudding. Så vi lagade kålpudding tillsammans och pratade mycket. En väldigt mysig stund hemma hos min fina mormor. 💜
Nästa stopp på resan var hemma hos Mamma där jag klappade på katten, hämtade ägg och några äpplen. Tog kanske 15 min. 
Men efter det kom ett längre stopp hemma hos Martina och hennes härliga barn. Fick träffa Alexandra för första gången som dessutom blev 1 månad gammal igår. Så bebismys och lek med Marcus som har blivit så stor. Vi byggde bilbana, lekte med lera och ritade lite. Han visade mig även hur dammsugaren fungerar! Det ska börjas i tid 😉 
Så himla mysigt att få vara hemma hos er en stund mitt i veckan 💜 Vi fikade och åt god kaka. Och fick världens kram av Marcus när jag skulle gå. Han var inte helt nöjd med det beslutet så fick lova att komma tillbaka och leka snart igen 💜 
Sista stoppet för dagen var scoutmöte i Katrineholm. Dust planering var på schemat och det gick väldigt bra! Nu har vi delat upp ansvaren lite så har lite mail arbete framför mig och vi har en första budget. Känns bra. 
Sen var det vara att sätta mig i bilen och rulla mot Sthlm. Det regnade lite och var mörkt men körningen gick över förväntan. 
En väldigt bra ledig dag. Ska nog ta bilen oftare och åka på utflykt när jag är ledig 💗

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela