Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Full fart

Publicerad 2017-03-22 09:41:20 i Allmänt,

Vi kom hem från en fantastisk vecka på Gran Canaria och rivstartade. Jag jobbade helg, en helt proppfull helg och vi kunde inte klämt in någon mer kund på helga helgen... Lördag var det taco middag hos Emma och Philip med Phils vänner, mycket trevligt och väldigt god mat! 

Måndag lika mycket på jobbet då... 
Tisdag - ledig dag och storstädning på schemat. Fick sovmorgon och åt frukost i godan ro innan jag fick sätta fart. Allt går bra tills jag kopplar in dammsugaren och den funkar inte!!! Så fram med sopborsten, soppa hela lägenheten och sen våttorka. Håller mig inom tidsplanen, skyndar iväg med alla sopor för att sortera dem och handla. Kommer hem från affären precis enligt min tidsplan. Lampan i köket funkar inte. Skit också... Den borde ju inte vara trasig och så dammsugaren... Hm, vattenkokaren funkar inte häller. Börjar anan ugglor i mossen och går it till proppskåpet. Allt funkar igen. Jahopp sopat hela lägenheten i onödan och kommer behöva dammsuga snart... 
Förbereder middagen, käkar lunch och spräcker tidsplanen... Tänkte jag skulle hinna med lite shopping på MOS innan jag träffade Erikson för att hämta min brudklänning men jag fastnade hos Lena på Synoptik och sen hann jag köpa gips bindor på apoteket... Hann inte in i en endaste inredningbutik eller liknande :( Men nu kan jag pyssla iallafall! 
Och jag fick hjälp att hämta min brudklänning 😊 Väldigt nöjd och glad! 
Och eftersom jag hade lagat middag för ett helt kompani bjöds Emma och Philip in till denna vilket var väldigt trevligt! Vi bokade även vår Tysklandsresa 😊 Och min syster bokade mammas 50 års present! Så väldigt produktiv dag och kväll! 

Skriv inläggstext 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela