Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, VĂ€nner, KĂ€rlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, GlĂ€dje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Semester

Publicerad 2017-06-29 19:40:27 i AllmÀnt,

Midsommar och helgen, 2 dagars semester och 1 ledig dag resulterade i 5 lediga dagar pĂ„ raken 😊 Jag har haft lite semester och det var vĂ€ldigt vĂ€lbehövligt! 

Jag började med att jobba midsommarafton innan vi tog bilen ner mot landet för att fira min mosters 60 Ă„rsdag. Vi cyklade sista biten bĂ„da tvĂ„ pĂ„ hennes present som vi hade med oss ner 😊 DĂ€refter Ă„kte vi hem till mamma, gick promenad och Ă„t jordgubbar och grĂ€dde vid halv tolv pĂ„ natten... Gusten var trött och somnade vid bordet, det Ă€r okej att göra det pĂ„ midsommar 😜😂

Midsommardagen med en lugn fm hemma hos mamma innan vi for ner till Thomas mamma och deras stuga i Horn! DĂ€r vĂ€ntade grillning, blĂ„st och deras mysiga katt! PĂ„ söndagen blev det Ă€ven test av bĂ„t och dess flytkunskaper och sen Ă„kte vi förbi Charlotta i Norrköping och blev bjudna pĂ„ paj 😊

MĂ„ndag blev den bröllopsfixardag! Vi tittade i lokalen och fick svar pĂ„ lite frĂ„gor. DĂ€refter for vi hem till mormor och Ă„t lunch och fick glass med smultron till efterrĂ€tt - sommar pĂ„ riktigt! Vi Ă„kte hem en stund och tvĂ€ttade bilen. Innan vi for hem till Martina och hennes hĂ€rliga son för middag 😊 

VĂ€l hemma igen var det dags att prova min brudklĂ€nning och hur det gick orkar jag inte skriva om hĂ€r... Dock verkar det som att min kropp har Ă€ndrat form lite... Suck... 

Tisdagen kom och vi hade en ganska lugn morgon. Åkte till EkenĂ€s och handlade blommor till balkongen 😍 Och sen hemmatrĂ€ning med kelig katt som ville att jag inte alls skulle trĂ€na utan klappa pĂ„ honom! DĂ€refter plockade vi flĂ€derblommor inför Ă„rets saft görande! Thomas var behjĂ€lplig och mycket stilig i gummistövlar och cykelklĂ€der 😂 Tror han till och med hade pulsbandet pĂ„... 

DĂ€refter lastades bilen full med cyklar, Blommor, mat och vĂ€skor! Jag Ă€r sĂ„ tacksam för vĂ„ran stora bil, utan den hade vi aldrig fĂ„tt med allt som vi köpt pĂ„ oss! 
Middag intogs hos pappa pĂ„ bryggan i kvĂ€llssolen och sen berĂ€knade vi lite alkohol för bröllopet. Vi valde att köra upp pĂ„ kvĂ€llen för att ha hela onsdagen pĂ„ oss i Sthlm. 

SĂ„ onsdag och snĂ€lla Emma stĂ€llde upp och hĂ€mtade mig med klĂ€nning och styrde bilen mot klĂ€nnings butiken. VĂ€l dĂ€r konstaterade vi att jag hade fĂ„tt rĂ€tt storlek pĂ„ klĂ€nning och att min kropp har omfördela lite vikt sĂ„ att den Ă€r lite (mycket) trĂ„ng. Det Ă€r ju trevligt med större bröst men inte just nu.... Suck! Tillbaka hem med samma klĂ€nning och vi fĂ„r sy om den lite. Ska flörta snĂ€llt med min mor och Ă€ta sallad i tvĂ„ mĂ„nader sĂ„ ska nog detta gĂ„ ocksĂ„ 😉 

PĂ„ eftermiddagen blev det storhandling, flĂ€derblomssaften stĂ€lldes i ordning och dĂ€refter fix pĂ„ balkongen! Alla blommor kom ner tillslut och middagen kunde avnjutas i solen pĂ„ balkongen 😍 DĂ€refter en lugn kvĂ€ll med lite mer bröllopsfix och sen avkoppling i tv soffan! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela