Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

50 års firande

Publicerad 2017-06-29 19:53:20 i Allmänt,

När jag ändå är i skrivar tagen så vill jag berätta om Annette min pappas brors fru som fyllde 50 och blev firad 10 juni 😊 83 personer klämdes in i partytälten i trädgården. Vi hälsades välkomna med bubbel i solen och lagom vi skulle sätta oss så började det regna. Ett riktigt sommar oväder med åska och hällregn drog över och tälten började läcka som såll... Skurhinkar, handdukar och allt man kunde fånga upp vatten i ställdes på bordet och middagen kunde lite försenat börja. Mycket god mat och fina tal hölls i regnets smatter... Jag satt på kanten och har aldrig varit så nöjd över min kant placering - långt bort från allt regn ☔ Vi dansade in natten till levande musik och jag tog en taxi vid ett tiden! 

Sagt av mina kusiner i ett tal: Många får 50 års kriser men det tycker vi inte är något för dig mamma. Kriser är för de som inte har upplevt eller åstadkommit något och det tycker vi att du har gjort! Så sant som sagt 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela