Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Två jobb

Publicerad 2017-08-16 09:17:14 i Allmänt,

Så känns det lite. Först heltid som optiker och sen 150% med bröllopet! Aldrig en lugn stund men nu börjar det mesta ordna upp sig med bröllopet. Och två dagar kvar på jobbet innan semestern 😊 


Igår hände det grejer innan jobbet så åkte jag först för att hämta vårat paket med tyg till bröllopet som posten hade slarvat bort... 17 meter tyg! Det körde jag därefter till Thomas jobb och köade mig sedan vidare till Upplands Väsby och Uffe tryckare. Där blev jag väl omhändertagen och vi gick igenom de sista trycksakerna till bröllopet! Det tog sin tid men nu är det klart! Därefter iväg snabbt med bilen till verkstan - den började låta konstigt i lördags. Typ som en turbo även fast det inte är det. Fick väldigt snabb hjälp på verkstan och fick följa med och titta. Avgasröret är av. Det kommer inte ramla ner och bilen skadas inte av att vi åker med det. Vilken lättnad. Den är trasig men går att använda! Vi behövde ju inte riktigt en trasig bil nu när vi behöver använda den för att fixa det sista med bröllopet... 
Därefter snabbt iväg till jobbet! Kom lite sent men fick tre viktiga saker uträttade! 

Sen händer det inte så mycket mer bröllop och jobb i en härlig blandning! Igår bakade jag mer pizzabullar och sen började jag på evighetsprojektet att klippa typ... 10 remsor om dagen under 7 dagar. Sen är vi i mål. Gjorde 6 st igår kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela