Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Helgen hemhemma

Publicerad 2017-08-07 09:33:48 i Allmänt,

Det var dags att fara hemåt igen. Jobbade hela fredagen men slutade kl 18 vilket gjorde att jag kom iväg tidigt från jobbet! Så hem, käka middag och sen ta bilen till landet! Väl hemma blev det fredagsdrink - aperol spritz 😊 Ny drink denna vecka som var väldigt god! Kan tänka mig att den är ännu godare en varm dag än den är under en filt på balkongen en kylig kväll 😉 Och katten var sådär imponerad då han sekunden efter bilden ruskade på huvudet och vänder på klacken. 

Lördag var jag uppe vid 8 och gick promenad, letade djuren och gjorde sen en stadig frukost till oss. Vi skulle nämligen åka in till Nyköping och Thomas skulle delta i Nyköpings Swimrun. Sagt och gjort. Nycklar till lägenheten hämtades hos pappa. Vi beställde tårta till bröllopet på Princess 😊 Hämtade ut startnummer i regnet, tog det lugnt en stund och sen var det dags för tävling! Jag gick till hamnen för att inta en bra position och köpa glass. Jag njöt en stund i solen och sen var det dags att leka fotograf och jag fick riktigt bra bilder denna gång! Därefter gick jag raskt upp till målgången för att heja på alla där! 
Thomas kom på 24 plats av 49 startade vilket är riktigt bra. Han var 9 min efter den som först gick i mål och målgången var efter 34 minuter. 7 km totalt varav 450 meter simning. 
Därefter gick vi lite på marknaden som också var i stan och köpte langos och tittade på allt krimskrams... 
Vi tog bilen hem till mamma, matade hönsen, katten och vattnade blommorna innan vi åkte till pappa för att tillbringa kvällen där 😊 Vi inspekterade alkoholen han köpt till bröllopet och hade en trevlig kväll. 

Söndagen började med regn... Vi trotsade vädret och gick ut en sväng i skogen. Vi plockade blåbär i rask takt och sen började det regna... Min bunke blev hal så jag tappade ut mina blåbär 😔 Men jag fick tag på de flesta och plockade några till innan jag gav upp - dyngsur... Thomas som stått under en gran var inte så blöt och vi traskade hem i regnet. 
Lunch och mamma kom hem. Därefter snickrade vi lite till bröllopet 😊 Och sen åkte vi till Kvarnen och fikade! Älskar att fika på Kvarnen! Vi satt inomhus och lyssnade till regnet som öste ner! 

På kvällen satte vi oss med varsin dator och planerade inför bröllopet. Vi fick ganska mycket gjort innan middagen och sen bar det av till Stockholm igen. Väl hemma så bakade jag energikakor vid 22 tiden och göt gips hjärtan till bröllopet. Helt normalt en söndagskväll 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela