Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Vad är det som händer?

Publicerad 2017-04-10 09:37:34 i Allmänt,

Jaha, då var det tyvärr Sveriges tur att drabbas av terror. I fredags vid 15 tiden körde någon idiot med lastbil på Drottninggatan och sen in i Åhléns. Jag tackar min skyddande ängel att jag inte var där just då som jag hade planerat att vara utan blev sen och fastnade i Årstaberg. Blev evakuerad av pendeln och fixa gå till Thomas som var kvar på jobbet. Därifrån cykel hem och slå på teven för att följa utvecklingen av det hemska... Jag blir mest förbannad. Förbannad på att folk ska göra så otroligt dumma saker och avsiktligt skada andra. Jag är även tacksam för att vi har så otroligt bra polis, sjukvård och säkerhet i landet som var snabbt på plats och tog hand om drabbade och skötte sig väldigt bra i media. Sen tog vi stockholmare hand om varandra på ett ytterst fint sätt! Vi får motverka det onda med kärlek och öppenhet 💗 


Innan detta hände i fredags hann jag väldigt mycket. Träna, köra till tippen, byta däck på Marias bil, lämna däck hos Maria, hämta saker på Thomas jobb och laga lunch. Väldigt produktiv ledig dag. 

Torsdags kväll gick i kollegornas täcken. Vi var utbjudna på middag av Henrik på CooperVision 😊 En mycket trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap! Och i vanlig ordning blir det alltid sent när vi kollegor umgås... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela