Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Taxi

Publicerad 2017-04-13 09:26:42 i Allmänt,

Igår var det trafik kaos i Stockholm igen... Pendeltåg och andra tåg var avstängda pga olycka vid Häggvik. Detta uppmärksammades då våra kunder satt fast i trafiken och sen blev nästa fråga, hur tar jag mig hem?? Det blev till att beställa taxi till jobbet för vid stationen är det svårt att få tag på taxi när alla andra också vill ha en. Jag fick åka med den mycket pratglada Tapio. Vi hann avhandla en massa olika ämnen så nu har jag både tips på bra bilar och var vi ska åka på bröllopsresa 😊 Vi skicksackade oss genom stan och bort från E4an då det stod väldigt still där. GPSn visade oss in på en återvändsgränd och efter en dryg timme var jag hemma... Jag undrar om jag kommer bli omnämd i Tapios bok om alla taxi resor han gjort och kunder han mött. Sen får vi se om jag får fixa nya glasögon åt denna taxichaufför som varit lärare, har massor med högskolepoäng och har backpackat jorden runt 😊 Och jag hoppas att sl bekostar denna resa på 913 kr!! 


Väl hemma så blev det middag och packa väskan innan jag somnade utslagen i soffan efter en lång dag... Vaknade utsövd en timme innan klockan ringde så jag passade på att gå till gymmet 😊 

Jag fixade även till mina gips ägg och satte påskliljor i dem 😊 Väldigt nöjd med resultatet! Ser ut som riktiga ägg och de gör sig väldigt vara på vardagsrumsbordet! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela