Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Silmo och Paris Dag 1

Publicerad 2016-09-27 09:27:00 i Allmänt,

Upp innan tuppen i fredags och även innan klockan för efter ca 2 timmars sömn gav jag upp alla försök på att sova och ställde mig i duschen kl 02,30... Tvingade upp min sambo en halvtimme senare som snällt fick göra ett försök med att skriva ut ett papper utan någon större framgång... 03,30 kom taxin som körde mig in till stan till min kollega Patrick. Han hade sovit ungefär lika mycket som jag så två väldigt trötta optiker begav sig till Arlanda... Vi var där i god tid, käkade frukost, gick runt lite och när vi väl fick sätta oss på planet så somnade jag och sov som en stock!!
Vi landade i Paris vid halv nio och begav oss direkt till Silmo en av de största glasögonmässorna i världen :) Med bagaget inlämnat och en ny inträdesbiljett utskriven (då min hade för lite färg) gick vi in på mässan kl 10!
Oj, vad stort det var!! Runt 2200 utställare med allt ifrån bågar i alla material man kan tänka sig till glas och maskiner! Vi satte igång och började vandra. Upp och ner för gångarna och sen lunch vid 12 tiden. Vi hittade till fodtrucksen utanför och fick en skön paus i solen :) Efter lunchen gick vi till Essilors monter, meddelade att vi hade hittat till Frankrike och fick varsitt glas skumpa. Hängde lite med sverigechefen innan det var dags för ett besök hos Daniel i Örgreens monter där vi gjorde lite inköp, drack mojito och snackade skit! En mycket trevlig stund innan vi vandrade vidare mot Marcolins monter där våran säljare Jocke var upptagen men hade trevliga kollegor som vi pratade med. Vi fick bubbel och snittar, blev visade Tom Ford nyheter och vara med när de släppte märket Montclear :) Efter det traskade vi en sväng till och sen var klockan mycket och vi behövde verkligen ta oss till hotellet! Efter en lång tur i metron hittade vi fram och hade ca 15 min på oss att byta om innan vi skulle träffa Essilor gänget vi skulle käka middag med! Ett snabbt ombyte blev det och klackarna på!
Vi tog tunnelbanan några kvarter bort och kom till ett väldigt fint ställe! Det serverades champagne, ostron, fisk, vin och världens största sufflè till efterrätt! Vid 23 tiden tog tröttheten över så jag valde myclet vuxet gjort att krypa ner i min gigantiska säng istället för att hänga med gänget och ta en drink! En lång men mycket bra dag kom till sitt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela