Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Morgonföreläsning

Publicerad 2016-10-25 18:44:50 i Allmänt,

Idag var jag upp innan tuppen! Åkte två timmar tidigare än normalt till jobbet för att gå på en inspirations föreläsning. Den var riktigt bra. Det var ingen sån sälg föreläsning där man får massa tips och knep utan det handlade om att vara den man är och se sina medmänniskor för känner sig kunden sedd då kommer den tillbaka. Det handlade om att vara snäll och våga ge varandra komplimanger. Det handlade om hur vi omedvetet och ibland medvetet påverkar vår omgivning! Vi är varandras arbetsplats och man kan med både hjälpa varandra och själva varandra med hur man själv är. Både bra och dåliga dagar smittar... Dessutom så får man inte bra dagar, man får inte häller dåliga dagar. Man får dagar! Dagar som vi själva får fylla och se till så att de blir bra! Låt inte den dåliga tanken få rot, den växer snabbt. Och låt saker studsa av. Vi tar in dubbelt så många intryck nu som för några år sedan. Om vi inte stänger av ibland så lär vi kollapsa. Jag ska försöka stänga ute dåliga intryck och göra så bra dagar jag kan. Försöka att inte klaga på sånt som jag inte kan påverka. För hur många gånger har inte sl "förstört" min dag?
Många bra saker att tänka över men fram för allt att vi duger som vi är och det är vi som säljer. Vi som personer för trivs inte kunderna med mig så kommer de inte tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela