Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Veckan

Publicerad 2016-11-28 09:21:59 i Allmänt,

En händelserik vecka lägger jag nu bakom mig. I måndags hade jag äran att få äta lunch med Emma och sen middag med Maria :) Tisdag var jag ledig och gjorde de vanliga sysslorna -Städade, gymmade och storhandlade. Fick följa med Thomas och hans vänner ut på middag och vi kom hem sent. Onsdags jobb och sen event på kvällen hos Marcolin som visade vårens nyheter! Väldigt mycket snyggt kommer vi beställa in till våren!
Torsdag, en helt vanlig dag på jobbet med en kväll hemma. Fredag ledig dag och långhelg väntade. Upp ganska tidigt för att åka till Lagerhaus för stor shopping. De hade 20% rabatt i hela butiken och mitt köp begär tog över... Många saker vi behövde men också endel vi inte visste att vi behövde... Därefter gymmet och sen hem för snabblunch och packa väskan. Vid 14 tiden rullade vi mot landet första stoppet var hos Mormor för fika :) Hon hade saffransbullar och jag hade saffranskladdkaka :) Därefter hem till mamma och förbereda middag. Blev en ganska tidig kväll då samtliga var trötta. Upp tidigt dagen efter, många planer fanns på hur dagen skulle lösas och i sista stund planerade vi om så jag fick kasta mig in i bilen och köra mamma till pappa så de kunde åka till jobbet. Därefter hem till Mormor och vidare till hennes vän för att hämta en apparat och fika. Väl hemma igen så snabb tvättade jag bilen så att vi kunde sätta oss i den. Och hade 30 min för ombyte och lunch... Det gick typ!
Vi åkte till Linköping för att fira min syster. Det var diplomering och sen middag! Hon fick gå upp på scen och ta emot diplom, vi skålade ca 700 gäster med bubbel och sen följde en middag med sång och spex! En riktigt trevlig kväll med familjen!
Söndag, upp tidigt igen!! Jag klev upp först av alla och åkte till Örebro för scoutmöte. Nu har vi börjat planera DUST 2018 och det känns riktigt bra :) Bra folk är med och jag är taggad!!
Därefter hem till Vadsbro för att hämta Thomas som fick vara kvar hos mamma och efter middagen åkte vi till Sthlm och kom hem strax innan 21...
Det har varit en händelserik vecka. Denna vecka blir lugnare med bara två saker inplanerade (än så länge)... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela