Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Helgen i skogen

Publicerad 2016-05-23 09:27:07 i

Denna helg har varit mycket bra, lite kort och jag har varit väldigt trött pga 12 dagar jobb innan helgen... Jag vaknade 5 i lördag och 4 i söndags så jag känner mig lite trött nu med... Men kl 8 i lördags åkte en bil från Katrineholm till Ransäter för att reka inför sommarens distrikstläger. Lägerängarna var över förväntan och detta kommer bli otroligt bra. Karl som sköter stället gav oss mycket bra information och rundtur på ägorna. Nu är det fortsatt planering mot ett väldigt bra scoutläger. 
På kvällen tog jag och mamma en promenad, fick se bävern och många fina blommor. Förgmatchade dessutom hela mig i lila och rosa utan att tänka på det...Väldigt skönt att få vara ute en hel dag :) 

Söndag, lite sovmorgon med utebliven sömn... Sen lång frukost innan jag och mamma gick ut i fårhagen för att fixa. Vi flyttade två får hem till Mormor. Jag körde och backade med släp för första gången och det gick över förväntan :) 
Jag och Thomas hann en sväng till Ekenäs och införskaffade en squash och melon, lite frön och mer jord. Nu ska vi se hur bra de trivs på våran balkong :) Min syster kom hemhem, vi fikade rabarberpaj med mormor och sen begav vi oss hem. Strax innan Nyköping kommer det upp en bil bakom oss, det var pappa och Helene som varit och tittat på sitt nya hus! Vilket sammanträffande! Planerande om alla blommor på balkongen och fixade lite när vi kom hem! Nu jobba en dag sen ledig en dag :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela