Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

En dag på jobbet

Publicerad 2014-06-25 19:46:06 i Allmänt,

Idag har varit en väldigt bra dag :) Fast en sak gjorde mig riktigt fundersam... Förmiddagen flöt på med trevliga kunder och lagom mycket att göra. Vid lunch så kommer chefen för en annan optiker i vårat centrum in och frågar om vi kan göra en undersökning på en dam som sitter i rullstol? Ja, svarar jag, det kan vi? Kan inte ni det?? Det kunde de inte, det kanske inte är det optimala men man får räkna om värdena lite så löser det sig! Tur att vi hade tid att hjälpa damen vars son var med, hade tagit ledigt och fixat en tid så hon kunde få nya glasögon.
Jag menar, det är ju diskriminering! För jag antar att de inte frågar sina kunder om de sitter i rullstol eller inte när de bokar tid... Mycket konstigt! Men vi fick en mycket nöjd kund :)

Därefter lunch med promenad och sen mer jobb i lagom tempo.
Fick tandkräm av en kund som jag hjälpte igår :) (Hon jobbar som tandläkare och vi räddade hennes urusla dag igår utan att ta betalt) Så varsin tandborste och perfekta reseförpackningar på tandkräm till mig och Stina!!

Ibland är jobbet som optiker bara för bra :)


Mina kollegor skyltade om idag - Riktigt fint tycker jag! De har till och med gjort moln och det ser sådär härligt somrigt ut! (Bilden gör inte skylten rättvis)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela