Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Äntligen påväg till jobbet!!!

Publicerad 2014-08-27 09:24:29 i Allmänt,

Igår var jag ledig och hade verkligen sett fram emot den dagen med lång sovmorgon (för jag är helt slut), plock och stor städning av lägenheten för den är inte fin, röja på balkongen, handla och träna! Så såg planen ut.
Men det blir ju sällan som man tänkt sig...
Kl 07,00 trodde jag att min sambo skulle säga Hej då men han kröp ner i sängen igen och meddelade att han hade sjukt ont i magen. En liten stund senare visar det sig att han var typ magsjuk... Jag hatar magsjuka det är det värsta jag vet!!! Så vid nio gav jag upp alla försök att sova. Käkade lite frukost och satte mig i soffan. Fixade räkningar och sorterade bilder. Regnet vräkte ner utanför mitt fönster och jag önskade att jag var på jobbet istället för hemma i eländet... Surfade lite och försökte hålla mig så tyst som möjligt så min sambo kanske kunde sova lite och vila sig stark.
Lyckades städa lite i köket, göra tre armband och ta mig till affären vid 20,30 tiden. Därefter dåliga program på datorn för att ljudet fungerar inte på teven... Sen vid tolv var jag så sjukt trött, men jag kunde inte sova. Försökte sova på soffan så att Thomas kunde bre ut sig i sängen, det gick sådär. Vid fyra tiden gav jag upp, även om det säkert tog en timme innan jag somnade i sängen... Så har jag nu iallafall sovit några få timmar.

Men nu lyser solen och jag är äntligen påväg till jobbet än! Jag har (peppar peppar...) inte blivit magsjuk och om jag nu skulle bli det så vet jag inte vad jag gör... Jag har längtat SÅ länge efter denna vecka!!! Mässa imorgon och fredag, bröllop i helgen!



Två vissna buketter blev en vas med de blommorna som fortfarande såg hyfsade ut!


Armband av gummiband :) Inspirerandes på scoutlägret och har nu gjort tre själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela