Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Myskväll?

Publicerad 2013-10-29 09:26:07 i Allmänt,

Igår efter en lång dag på jobbet, min åttonde i rad så skulle jag och min kille ha en lugn kväll! Men det tog en timme att ta sig mellan Upplands-Väsby och Rotebro dvs en station och sen skulle det gå ersättningsbussar men allt var KAOS! Inga bussar, massa folk och ingen information! Så jag ruttnade och tog en taxi! För SL har en resegaranti som man ej ska glömma! Man får ersättning om man kommer mer än 20 min sent, jag var en timme och en kvart sen! Och ersättning upp till 800 kr så därför åkte jag taxi mellan Rotebro och mitt hem för 792 kr! Nu hoppas jag bara på att det de skriver gäller!

När jag väl kom hem så stod maten och puttrade på spisen, lägenheten var städad och det var levande ljus tända :) Så det blev tillslut en mysig kväll! Även om jag var för trött för efterrätt och stupade i säng... Den får vi äta ikväll istället ;)

Nu min nionde jobbdag av nio möjliga i sträck - Imorgon är jag ledig :) Idag ska bli en kul dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela