Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

In Holland staat een huis

Publicerad 2013-04-26 00:52:43 i Allmänt,

Och i Amsterdam finns det månag fina hus, det är väldigt pitorekst och jag ägnade stor tid åt att titta på all olika byggnader i staden där logiken är noll gällandes stil och det är vattendrag överallt. Väldigt charmigt och fint, lägg också till massor med blommor och ett härligt gäng PrU:are så får du min resa till Amsterdam. 
 
Jag vill rekommendera Amsterdam, det är en spännande stad, på många sätt. Inte främst för deras byggnader utan de har en väldigt spännande kultur som bara måste upplevas, på gott och ont. För att knark ses som helt okej och att prostitution visas öppet, det är ju hgelt okej? Eller, hur var det nu. Det var mer än jag trodde och för en som inte tycker om rök var det nog det sämsta landet man kan åka till eftersom nästan alla rökte på... Men det var bra om man ville festa, billig alkohol och det är ju aldrig fel :) För alkohol, det är min drog! Däremot är det lite spännande att jag inte har visat min legitimation på något ställe utan istället fått min handväska igenomletad och blev kroppsvisiterad när jag skulle in på krogen... 
 
Jag har även drukigt min första riktiga öl och den var god dessutom :) Så god att jag drack en till! Är man på ett litet bryggeri så är man!
 
 
Ja, här var även resan i bilder! Smaksensationer som pommes och pannkaka, holländsk likör i alla olika samker med slurp, Rijks museum (bläk, vi var där lite väl längre för min smak...), Amsterdams enda väderkvarn, macka på flyget, Red light district, blommor, broar och kodisar i alla dess former. 
Amsterdam - staden som bör upplevas och ger intryck som kommer sitta i länge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela