Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Idag

Publicerad 2012-06-26 22:10:57 i Allmänt,

Mycket att göra på jobbet idag, var typ fullbokad. Åt lunch med Lina vilket var mycket trevligt! Har haft onsdag i huvudet hela dagen så chefen hade lätt kunnat lura i mig att jobba till 19 istället för 18 för jag var helt inställd på det när klockan slog 18 ;) Men gick till gymmet istället. Körde ett hårt pass med blandade kroppsdelar och höll på att ramla av löparbandet vid uppvärmningen pga att tankarna var någon helt annanstans :P 
Efter gymmet då: Källsortering, pantning av burkar, veckohandlat, lagat 4 st matlåder, diskat, skurat golvet och nu soffläge! Pust! Blev en riktigt lång dag idag... 
 
Bjuder dagen till ära på en väldigt fin låt skriven av Åsa Jinder:
 
Tänk om mänskor kunde flyga
över alla sorger alla besvär
Lätt bland molnen liksom svalor
ovan vår jord nära vår sol

Jag gör så mänskor flyger i min tanke
flyger över allt som gör henne trött
Jag tror att mänskor vill ha vackra vingar
för att flyga till varann.

Tänk om mänskor kunde älska
trots all ledsamhet och alla besvär
lätt bland molnen liksom svalor
ovan vår jord nära vår jord.

Jag gör så mänskor älskar i min tanke
glömmer allt det där som gör henne trött
Jag tror att mänskor vill ha vackra hjärtan
för att ge dem till varann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela