Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

All heder åt de gamla

Publicerad 2012-01-27 13:23:18 i Allmänt,

Jag beundrar damen med rullator på gymmet! Hon parkade rullatorn vid skogränsen, gick in och körde i ca 45 minuter! Beundransvärt. All heder åt henne. Jag tyckte att hon var stört cool!

På jobbet för ett tag sedan tillpassade jag ett par progressiva glasögon på en dam, född på 1920 talet. Hon hade aldrig haft det förut och detta är inget som man tillpassar på någon med sådan hög ålder om man inte har haft det förut. Dessutom satt hon i permobil och hennes senaste glasögon var från syncentralen. Undersökningen gick bra. Och hon skulle prång ha ett par progressiva. Jag förklarade att det fanns andra typer som skulle vara bättre dvs bifokala med en ruta. "Nej, jag kommer att störa mig på rutan" och "jag vänjer mig väll vid de progressiva!" lät det under samtalet. Klart man vänjer sig - ett par progressiva blev det! Så till alla som är 40-50 år och tror att ni aldrig kommer att vänja er med era progressiva, ni borde verkligen träffa den här damen!

När jag blir gammal. Då ska jag bli som de ovan nämnda personerna - de är beundransvärda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela