Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Min lediga dag i Stockholm

Publicerad 2010-11-27 18:09:11 i Allmänt,

Dagen började med morgonmöte på jobbet - på MIN lediga dag! Men det var ju frivilligt att jag gick dit och kändes lite bättre efteråt. Satte mig på tåget med en väldigt trevlig person bredvid mig :) Och landade i Stockholm.
Träffade min underbara Lovisa och knallade runt på stan. Köpte julpynt så det stod härliga till (inte alls likt mig) :) Nu ska de pyntas här hemma! Köpte massor av julte och någon julklapp :) Hann med mina tre favoritbutiker iallafall och en mysig lunch! 

Därefter bar det av till MF för "Klassiska filmer på fjället" sittning :) Handlade mat med Strep och sen var förberedelsena igång! Maten var godare än den såg ut och sällskapet var jättetrevligt :) Kul tema, bra ordnat, rensafari och mycket skratt :) Tyvärr var jag tvungen att gå till bussen precis när sittningen var slut och festen började... Var väldigt skönt att vara tillbaka på MF igen och jag önsker verkligen att jag kunde vara där lite oftare. Saknar livet där, saknar de underbara vännerna och alla galna upptåg!

Var i Eskilstuna kl 01,36 och tog då en kylig prumenad hem. Och efter att ha sovit i ca 1,5 h och gått 20 min i 10 minus så var jag inte ett dugg trött när jag sen kom hem! Funderade på att börja julpynta då men gick, tillslut, och la mig istället!
 
Trevligt folk och fördrink

Kvällens dukning

Lappskojs (smakar bättre än det ser ut)

Sittningen

Kvällen klädsel


Och jag hade inte ett dugg tråkigt på vägen hem. Klosterkyrka fastnar alltid på bild...
  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela