Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

Juldagen

Publicerad 2009-12-28 21:01:25 i Allmänt,

Juldagen kan som vanligt sammanfattas med ett ord: KAOS!

Inte riktigt så illa var det i år för det var nog bara jag som var KAOS i år men jag tar på mig det för alla andra också!

Iallafall så tog jag, Linnéa och Gustav bilen till Katrineholm och efter två timmar i snöslask på väganra via Vingåker kom vi äntligen fram till Andersson. Då började festandet (för min del)! Det fanns bål att dricka och lite annat och trevliga vänner att tala med. Och efter några timmar skulle vi bege oss till Klara. Efter Klara så gick vi till Statt (fråga mig inte hur jag kom dit, det är ett under) men sen var vi på Statt tills det stängde. 

Väl på Statt träffade jag gamla klasskamrater, gammal tonårskärlek, fick en kärleksförklaring och ett lite lustigt förslag... Det var minst sagt en händelserik kväll! Av det jag kommer ihåg...

Jag tycker det även är ganska så duktigt eller tragiskt av mig att för första gången i mitt liv få minnesluckor utan ett ens ha öppnat min egen dricka. Andersson vad var det i bålet? Men framförallt Tack för att du fanns där för mig! Men det hela är nog bara mitt egna fel...

Sen kan jag tycka det var lite komiskt att de gav den fullaste tjejen husnycklarna... Och att min väska var på Statt utan mig ett tag... Men på det store hela så var det en väldigt skul kväll, helt galen. KAOS som juldagen i Katrineholm brukar bli...

Måste även tacka min syster som lockade mitt hår innan vi åkte :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela