Matilda

Leg Optiker med kontaktlinsbehörighet, Scout, Samboliv, Pyssel, Lycka, Vänner, Kärlek, Landet, Livet, Resor, Foto, Äventyr, Glädje. "Det blir aldrig fel, bara annorlunda"

"Vi skapar inga problem om det inte redan finns några."

Publicerad 2008-10-29 16:27:48 i Allmänt,

Ja, för varför skapa problem om det inte finns några. Låter bra dumt! Detta får man i alla fall lära sig som optikerstudent! Fast det gäller kanske livet i allmänhet också... Men ibland kan tror jag att man söker sig lite till problem och vissa verkar ha benägenhet för att skapa problem också. Jag tror att jag kan dras lite till problem ibland, viljan att vilja lösa dem är för stor! Eller för att det är roligat när det händer något. vad som händer spelar oftast inte så stor roll? (Även fast det är trevligare om det händer bra saker.)

Idag har jag varit i skolan och gjort en jättebra synundersökning på Marcus! Han ville till och med göra glas av mina värden *stolt* Jag kan mer än vad jag tror!

Sen var jag inne i verkstan ett tag men tröttnade snabbt och åkte hem... Det problemet får jag ta tag i en annan gång! (Typ på söndag när ingen annan är i verkstan.)

Jag gick hem idag :) Dt regnade inte och det var skönt att få ordning på tankarna lite... (Eller ja, gå helt i min egna värld och tänka.)

Så glöm nu inte:

"Skapa inga problem om det inte redan finns några"  - Det blir mycket enklare så även om det inte handlar om en synundersökning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela